A partir d'ara, faré les entrades afegint les dues
classes setmanals que tenim, perquè crec que serà més efectiu.
A la
classe del 16 d'Octubre vam parlar del Carnaval de Blogs. Aquest concepte fa
referència a una plataforma digital on diferents autors van publicar les seves
idees sobre el paper de l’Educació Social dins del món globalitzat actual.
En la posada en comú de la classe vam arribar a la conclusió que la globalització ens proporciona massa informació, la qual ens pot portar a no construir un criteri propi, però a la vegada tenim accés a informació mundial molt ràpidament; que els rics cada vegada són més rics i els pobres més pobres; que és un procés a gran escala que repercuteix en el desenvolupament dels drets humans; que ens pot connectar amb diverses cultures; que ha fet que es desenvolupin moviments anti-globalització on l’individu es té més en compte; i d’altres idees en relació a les exposades.
En la posada en comú de la classe vam arribar a la conclusió que la globalització ens proporciona massa informació, la qual ens pot portar a no construir un criteri propi, però a la vegada tenim accés a informació mundial molt ràpidament; que els rics cada vegada són més rics i els pobres més pobres; que és un procés a gran escala que repercuteix en el desenvolupament dels drets humans; que ens pot connectar amb diverses cultures; que ha fet que es desenvolupin moviments anti-globalització on l’individu es té més en compte; i d’altres idees en relació a les exposades.
Davant aquestes situacions de desmesura, l’Educació
Social té com a reptes reduir el consum; garantir un accés públic a la cultura
i l’oci; convertir les RRSS en una eina potent; treballar per la coresponsabilitat,
per poder decidir d’una manera comuna; treballar la no-neutralitat de les
paraules i que poden ofendre, etc.
D’una manera més teòrica, a classe vam veure que, segons
la Comissió Europea, una persona està en risc de pobresa i exclusió social si
compleix tres punts: no arribar al 60% del Salari Mínim del seu país amb ajudes
públiques (a Espanya una quantitat de 387,18€); tenir un atur de llarga durada
en gran part dels membres de la família (20% dels dies laborables) de persones
entre 19 i 59 anys; i no poder accedir a més de 4 dels 9 punts següents: 1. Pagar
el lloguer. 2. Calefacció adequada. 3. No poder afrontar les despeses
inesperades. 4. Menjar carn, peix o proteïnes equivalents cada 2 dies. 5. No
poder permetre’s 1 setmana fora de casa a mode de vacances. 6. Tenir cotxe. 7.
Tenir rentadora. 8. Tenir TV en color. 9. Tenir telèfon.
A mode de reflexió, el 9 punts anteriors no es poden
posar a la mateixa alçada ja que no és el mateix no poder permetre’s unes vacances
que poder pagar un lloguer, ja que una d’aquestes és molt més important per a
poder sobreviure que l’altra.
Per a visitar el blog del Carnaval de Blogs clicar aquí.
Per a visitar el blog del Carnaval de Blogs clicar aquí.
Per a la classe del 19 d’octubre vam utilitzar la classe per a organitzar el treball en equip que havíem de fer pel 14 de desembre. Vam començar a estructurar el nostre treball sobre els MENA i la DGAIA.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada