El 4 de
desembre vam realitzar la última classe teòrica en referència a nous continguts
de l'assignatura. Aquí vam parlar de les connexions que Internet ens ofereix
per a fer possible la comunicació entre persones de diferents orígens. Així,
ens vam submergir dins el tema començant per saber que el CEESC ofereix suport
per educadors que vulguin anar a treballar a l'estranger, ja que hi ha
diferents valors i coneixements segons els països on es vulgui anar, compta amb
educadors que ja han viscut aquesta experiència, però no cobreix tots els
països del món.
A nivell
estatal, trobem el Consejo General de Colegios de Educadores Sociales, i a
nivell internacional trobem la AIEJI, que desenvolupa diferents projectes en
relació a l'Educació Social.
Un d'ells
el vam veure a la conferència de persones sense llar, que és el Housing First.
D'altres són el Be Youth Worker Today o
l'Erasmus+, on joves expliquen temàtiques que ens afecten a tots. Programa formatiu per a
joves que tracten temes d’educació, joventut i esport. La seva finalitat és millorar
les competències claus, les qualificacions que permetin ampliar les
perspectives de trobar feina. Fan referència a l’educació no formal, donen un
títol i és bo per accedir al món laboral i per al CV, que reconeix les
competències que tu aprens en aquest projecte, com la cooperació o el treball
en equip. Fomenta la inclusió social i el benestar dels joves, obre un món de
possibilitats als joves que no tenen aquestes oportunitats. Millorar polítiques
de joventut, tant a nivell local com a nivell internacional. És per a joves de
13 a 30 anys. Les seves accions clau són: 1. Oportunitat de mobilitat per a
joves i persones que treballen amb ells. 2. Oportunitats de cooperació per a la
innovació i intercanvis de bones pràctiques. 3. Oportunitats per a recolzar la
reforma de les polítiques. Aquests intercanvis són molt potents per poder
portar a terme eines educatives, molts dels joves que participaven (en el cas
del circ) són els educadors que ajuden als joves que participen ara.
S’estableixen vincles entre les persones, la persona es desenvolupa
personalment, així com el seu coneixement cultural, es fomenta la
participació...
Crec que aquesta classe ens ha apropat al voluntariat i a l’acció social
que es fa dins aquesta experiència. Destacaria les opinions personals de les
persones que diuen que fer un voluntariat internacional no únicament ajuda a
les persones amb qui tractes, sinó que també t’ajuda a descobrir qui ets
realment, a replantejar-te quins valors tens, a fer un intercanvi de cultura,
llengua, i experiències que dins el teu context no podries viure. Penso que són
oportunitats per a que joves que no tenen la possibilitat de viatjar a un altre
país puguin fer-ho dins una comunitat de persones que es destinen al mateix,
fer això ajuda a obrir el camp de coneixement de col·lectius amb menys
oportunitats. També crec que és una de les poques avantatges que la
globalització ens aporta, la interconnexió que hi ha, l’intercanvi de
coneixements que poden ajudar a altres persones a un altre lloc del món que
tenen un problema similar, ja que són problemàtiques globals. Un objectiu comú
pot ajudar a establir vincles amb persones d’altres països. Hem après també
quins són els programes de voluntariats europeus i com podem crear nous
projectes a través dels coneixements obtinguts a altres llocs. També hem pogut
apreciar que fora d’Espanya es valora molt més l’educació no formal i per
plantejar un repte, és que a Espanya se li doni més valor. També hem vist que
una vegada siguem professionals i, en el cas d’estar interessats, poder sortir
del país sigui una opció que puguem contemplar per poder apropar-nos a altres cultures
i disminuir els prejudicis i adquirir noves competències.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada